A A A

Voel je fitter

Iedereen wil graag gezond, vitaal en zo lang mogelijk zelfstandig blijven. Maar op oudere leeftijd komen de gevolgen van te weinig bewegen vaak naar voren. Daarom is het belangrijk om daar tijdig wat aan te doen.
Voel je fitter voor 55-plussers is een project van de voormalige gemeente Didam (nadien gemeente Montferland) en de Gelderse Sport Federatie en bedoeld voor mensen die graag (weer) wat actiever willen worden.
Voel je fitter was aanvankelijk opgezet als een opstap naar bestaande sportverenigingen, doch de meeste deelnemers hebben daarna aangegeven graag door te willen gaan met de bewegingsactiviteiten, waarbij zoveel mogelijk diverse zaalsporten aan bod komen.
Voel je fitter is na een vervolgprogramma in goed overleg met Gemeente Montferland en SSK (Stichting Senioren Kontakt Didam Loil Nieuw Dijk) in 2005 door SSK overgenomen.
Voel je fitter biedt u de mogelijkheid op een verantwoorde wijze sport te bedrijven waarbij vooral ontspanning en gezelligheid een voorname rol spelen afgestemd op ieders kunnen om zo sport als hobby (weer) in uw leven te brengen.
Voel je fitter biedt u de gelegenheid deel te nemen aan die bewegingsactiviteiten.

Momenteel zijn er  twee groepen in sporthal 't Raland actief o.l.v. docente Thea Koster op:
dinsdagmiddag van 13:30 tot 14:30 uur en op donderdagmiddag van 15:45 tot 16:45 uur

Deelnemersbijdrage: €  100.00 per jaar.
Coördinator voor deze activiteit:
Lia de Jong, tel. 223332, email: liadejongroelofs@gmail.com

 


Algemene trainingsadviezen:

Bij elke training hoort een warming-up om het lichaam langzaam te wennen aan de sportbeoefening. Een goede warming-up duurt ca. tien minuten en ziet er als volgt uit:
Eerst loslopen, dribbelen, dan losmakende oefeningen en tot slot voorbereidende oefeningen.
Aan het einde van de training komt de zogenaamde cooling-down; een omgekeerde warming-up waarin ook oefeningen worden opgenomen.
Gebruik voor elke tak van sport de juiste schoenen. Met zaalschoenen (gymschoenen) moet u goed kunnen draaien en moeten goed passen.
Wees voorzichtig met snelle en explosieve sporten wanneer u lange tijd niet meer aan sporten hebt gedaan. Blijf rustig!